donderdag 3 april 2014

Roadtrip to the Keys

Zo.....Donderdagavond, 20.45 uur.
Ik moet er eens even goed voor gaan zitten.

Wellicht volgt er nog een deel 2, maar eens kijken hoe ver ik nu ga komen.
Het wordt er wel een met een heeeeeeleboel foto's. Want we hebben mooie en leuke dingen gezien.

Vorige week voor vertrek, liep ik "ff snel" een schoenwinkel ( Shoeland)  in, omdat pap en mam even boodschappen deden bij de winkel erlangs.
Het is ook voor hier, een beetje een "billige"winkel.
Het aanbod is dan ook redelijk opmerkelijk te noemen.


Maar......tussen al dat "moois" vallen mij een paar......bijzonder leuke laarsjes op.......
Ik koop ze niet, morgen ben ik ze waarschijnlijk vergeten....
Maar niet dus. Inmiddels een week later spoken ze nog steeds door mijn hoofd....
Dus ja.....dan  MOET ik ze dan toch maar gaan halen.
Als we vandaag na 4 dagen roadtrippen, terug komen, vraag ik toch aan pap om even te stoppen bij Shoeland.
Iemand een idee........?
Natuurlijk, mijn maat niet meer. Althans...........van de zwarte wel, maar de bruine die ik eigenlijk leuker vind niet......Dan toch maar die zwarte. Ik MOET ze hebben.
De verkoopster is zeeeer vriendelijk en belt met nog een paar andere filialen of die bruine nog in mijn maat te krijgen zijn. En jawel hoor, bij het 4e telefoontje is het raak. Op de West-Colonial zijn ze nog in mijn maat.
Ik laat ze aan de kant leggen.
Als we thuis komen gaan we eerst "proef-pakken".......ik heb geen idee of die laarsjes nog in de koffers passen.
Ik bedenk me dat ik de zwarte voor de bruine ga ruilen als er geen plaats meer is in de koffer. Als er wel nog plaats is pak ik beide.....
Wat een gedoe voor een paar laarsjes. Maar ze zijn zooooooo leuk.
Natuurlijk passen beide paren nog in de koffer, dus op naar de Colonial Drive.
Gotcha!


En ach.......ik gooi niet altijd met prijzen, maar voor $12,99 ( dat is op dit moment € 9,47 ) per paar, kan ik ze gewoon niet laten liggen.
Ik moet er waarschijnlijk niet mee in de sneeuw gaan lopen, maar eej.....zijn ze leuk of niet.....?
Dit heeft niks te maken met het feit dat ik een gat in mijn handen heb......Ik HEB geen handen.

En dan deze nog......

Voor wie het nog niet weet:  Alles met Stars & Stripes vind ik leuk, dus als scherpe voorwerpen waren toegestaan in het vliegtuig, zou dit ook nog wel een kanshebber zijn geweest.......
$10,-.....geen geld toch ?


Maar goed dat was vanmiddag.

Er zitten nog 5 dagen voor, waarover ik jullie moet bijpraten.

De zaterdag:

Dat was de dag van het feestje. Pap en mam waren 45 jaar getrouwd.
We hadden een paar mensen, waarmee ze in de afgelopen jaren goed bevriend zijn geraakt, uitgenodigd.
Om zelf niet al te veel rompslomp te hebben, hadden we in het clubhouse op het park, geregeld dat er 2 tafels gereserveerd waren en dat er wat hapjes en drankjes op tafel kwamen.
Gezellige avond was het.
Ik blijf erbij dat Amerikanen leuke humor hebben, in ieder geval My Style.


De zondag gokken we op Daytona. Het is niet echt heel erg warm die dag. Een graad of 22. Met een beetje wind zou het zomaar te koud kunnen zijn op het strand. Het voordeel is dat je in Daytona met de auto op het strand mag en achter je auto, uit de wind kunt gaan liggen.
Ouderwets leuk daar. Na 6 jaar ben ik er inmiddels redelijk goed bekend.
Bij de Ocean Deck is het erg druk dus we besluiten dit jaar eens een ander plekje op te zoeken.

Na een paar uurtjes hebben we het wel weer gezien. We willen niet al te laat thuis zijn, omdat we ons koffertje nog in moeten pakken voor onze 4 daagse roadtrip. We willen maandagochtend vroeg vertrekken.
Dat op tijd thuis zijn is helaas niet gelukt.
De I4 is volledig afgesloten en we moeten een omleidingsroute volgen.
Later zien we op het journaal dat er een ernstige aanrijding heeft plaats gevonden. 1 dode en 1 zwaar gewonde.... Dit keer geen kip onder een auto, maar een serieuze aanrijding.

Een paar plaatjes van de zondag:

Gewoon, gezien onderweg










 De brug van Daytona naar Daytona Beach (Speciaal voor jou Cindy :)............)


Dan zie ik op de terugweg, naast een tankstation, waar we voor omgerekend €30,- de tank weer vol gooien, een leuk winkeltje.
De natte droom van iedere country en Western - fan.
Ik ben niet zo'n echte cow-girl, maar er staan toch best leuke stappertjes tussen.
Ik koop er geen....., te zwaar voor in m'n koffertje en ik moet prioriteiten stellen......









De file en omleiding, die ervoor zorgden dat we niet op tijd thuis waren:



In de file gezien........




De maandag:

Tijd om te vertrekken naar Miami.
De planning is om rond de middag in Miami te zijn en rond een uur of 4 door te rijden naar Florida City.
De rit verloopt voorspoedig en rustig.
We rijden over de Florida Turnpike.
Na 2 uurtjes maken we een korte stop bij een van de zogenaamde Service Plaza's.


Ook hier kom ik weer een paar "good old friends" tegen.


Tegen 1 uur rijden we Miami binnen.
Wat een gekkenhuis qua verkeer. Maar onkel Harry scheurt overal veilig doorheen, alsof hij er iedere dag komt.
Bijna blind weet hij naar een parkeergarage te rijden waar we voor $1,- per uur kunnen parkeren, op loopafstand van South Beach. ( 3 minuten)
( Voor de Florida-gangers: Op de hoek van de 13 e straat en de Collins Av, op Miami Beach iets ten zuiden van Lincoln Road).

We vertoeven een paar uurtjes op Miami Beach.
Uiteraard wil ik naar Miami Ink.
Ik had me 5 jaar geleden, voorgenomen, of nee, eigenlijk gezworen, om daar een souvenir mee te nemen als ik er ooit nog eens zou komen.
Deze had ik voor mezelf bedacht, aan de binnenkant van mijn linker pols:



Wat zal hij zijn?......2 cm2 ? Misschien nog niet eens.
Nou....De wachttijd valt wel mee, over 2 uurtjes ben ik aan de beurt.
Maar als Joji met een stalen gezicht zegt dat de prijs tussen de $200-$250 zal worden........
Ja sorry, maar dat heb ik er niet voor over.
Ik snap dat ik de naam betaal en dat ik dan kan zeggen dat ik een plaatje van Joji heb. ( hij zou hem dan ook zetten), maar die prijs gaat me echt een brug te ver.




Nou verder leuk om weer eens in Miami geweest te zijn.
Het is momenteel wel EEN GROTE BOUWPUT!
Ik had het wel al gelezen en gehoord van een aantal mede Floridagangers, maar dat mocht de pret niet drukken.















We komen nog langs de zogenaamde Star Islands:
Prive eilanden waar alles uit rijk en beroemd Hollywood, hun tweede huisje heeft.





En Hubby, ik weet dat je meeleest. Ben maar blij dat je niet mee gegaan bent. In Miami valt er voor jou echt HELEMAAL NIKS te beleven:



Na een paar uurtjes, een hapje en een drankje, houden we het voor gezien.
We toeren verder naar Florida City, waar we een hotel geboekt hebben voor 2 dagen.

Onderweg is het druk en we doen er maar liefst 1,5 uur over om van Miami naar Florida City te rijden.
Maar er is genoeg te zien onderweg.




Als we aankomen in het hotel is het bijna 19.00 uur.
Een prima hotel!
(Voor de Florida gangers die een roadtrip naar de Keys willen plannen kan ik het hotel aanraden: Best Western, Gateway to the Keys. Voor het hotel, rechts-af en 2,5 uur rechtdoor later, ben je op Key West. Maar daarover later meer)
In de buurt ligt een klein Outlet Center waar we nog even doorheen lopen.

Ik koop in de Outlet voor hubby wat Calvin Klein "spul".

Voor de thuisblijvers die ik beloofd had bij de outlet aan hun te denken: De merken die jullie besteld hadden......waren in deze kleine outlet niet te vinden. Helaas.....beter nieuws heb ik niet.

Voor mezelf koop ik een parfum van American Eagle Outfitters. (ME, is de naam)
Al een paar keer aan geroken tijdens het shoppen en net als de laarsjes in mijn koppie blijven hangen.
Dus gewoon omdat het kan......Die moest ik hebben.

Er zijn niet zo veel winkels in deze outlet, maar voldoende om ons net dat laatste zetje te geven, om rond 23.00 uur helemaal kapot moe ons bedje op te zoeken. Terug naar het hotel.
Morgen is het weer vroeg dag.
We gaan over de 7 mile bridge  naar Key West en met een beetje geluk: een van de mooiste sunsets in de wereld bekijken.




Inmiddels is het hier nu 22.30 uur.
Op deel 2 moeten jullie dus nog even wachten. Het is tijd voor een drankje en dan de mand in.
Als ik morgenvroeg niet te laat wakker ben praat ik jullie verder bij.
Anders......Geen idee.....
Tot blogs.

Vooruit dan, een klein voorproefje:















1 opmerking:

  1. Ah een brug, en nog wel in Daytona ,thanx haha! Geweldige laarsjes heb je gekocht, en voor dat geld, wow! En wat een geld zeg voor een tattoo, pfff... Zou dat ook niet gedaan hebben hoor. En wat een heerlijke roadtrip hebben jullie gedaan, natuurlijk al het nodige voorbij zien komen op FB. Benieuwd naar deel 2! Ben er nu overigens van overtuigd dat ik toch maar niet in mijn uppie in Miami moet gaan rijden... (wilde daar ooit eens heen)

    BeantwoordenVerwijderen